luni, 21 martie 2011

Lost in my religion




 


( Mici fragmente din realitatea nemediată )

- Ascultați Radio Trinitas, logosul absolut, transmite de la mănăstirea Golia…
Trec câteva secunde și se aude din nou:
- Ascultați Radio Trinitas, logosul absolut, transmite de la mănăstirea Golia…
După puțin timp, aceeași frază:
- Ascultați Radio Trinitas, logosul absolut, transmite de la mănăstirea Golia…
Din nou trece ceva vreme și...
Ar putea fi un minut de publicitate la teveu sau radio; sau ar putea fi o mașină cu portavoce care trece printre blocurile cartierelor nerezidențiale ale orașului; sau ar putea fi preotul satului, făcându-și datoria față de mai-marii Bor-ului pe ulițele rurale; sau ar putea fi vocea arhanghelului Mihail (sau Gavril?) venind de după niște nori groși de furtună; sau…
Dar nu e decât o femeie oarecare. Stă după un geam, cu gratii, la etajul doi al unei clădiri ce pare din altă epocă. N-o bagă nimeni în seamă; dat fiind că spune asta de cel puțin jumătate de oră, e oarecum normal. Eu par singurul interesat. Nu pare deranjată de asta; ea își îndeplinește cu meticulozitate datoria. Mi se spune că în fiecare zi; orele variază, nu se știe exact în funcție de ce, dar are cu siguranță un tipar.
Aș vrea să o întreb câte ceva. Ca de exemplu ce înseamnă logos. Nu pare genul intelectual; pun pariu că nu știe. Surpriză – a știut (da, am întrebat-o). O mai întreb de unde știe toate astea.
 Îmi răspunde, în șoaptă:
- De la dumnezeu…
Mă trece un fel de fior; nu pentru că o cred, ci pentru că pare convinsă. Mai vreau să o întreb... dar nu mai apuc. Mă întrerupe amicul pe care am venit să-l vizitez:
- Las-o mă, că e nebună...
Tocmai acum când puteam și eu afla răspunsuri la întrebări demult nepuse...
Ce-i cu mine, am ajuns să vorbesc cu nebunii ! ( nu mi-o spun eu ci  - paradoxal - mi-o spune amicul, și el internat în același spital de psihiatrie).
 Și în timp ce ies pe poarta instituției cu mulți nervi, îmi aduc aminte de ce am auzit mai de mult la cineva: “Dacă vorbești cu dumnezeu, ești religios; dacă dumnezeu vorbește cu tine, ești psihotic”. 
Doctorii cu siguranță cred asta.
Mă gândesc că și însutanații reprezentanți ai preasfintei noastre biserici ortodoxe trebuie să gândească la fel. 
Altfel nu se explică de ce nu au luat femeia care vorbește cu dumnezeu și acesta îi răspunde, și n-au pus-o într-o vitrină la mitropolie, ca subiect de preacuvios pelerinaj. 

2 comentarii: